2018. február 2., péntek

2018.02.02. 8. Nap - Dambulla

Szóval a Tabler nevét pont nemtudom akinél aludtunk, neki pedig egy francia barátnője volt .  Ezek a Sri Lankai fiúk nagyon szeretik a fehér nőket. Minden tablernek fehér barátnője volt,- angol,osztrák,orosz.  Érdekes.
Úgy aludtunk, mint akit fejbe vágtak,ébredéskor a látvány nagyon pazar volt. Ott vagy egy betontömben, de ha kinézel az ablakon akkor körbevesz az őserdő.
Irány a vasút állomás,megyünk a sziget belsejébe Dambullába. Ez 160 km-re van, de 5 órának mondják. Szóval azt a tippet kaptuk hogy fél táv vonat - fél táv busz,így kb 3,5 óra lesz.A közlekedési dugó miatt épphogy elértük a vonatot,ami tömve volt. Gyorsan lehuppantunk a földre és élveztük az időutazást. A mi vagonunkban kb 100 ember közül csak mi voltunk fehérek, szerintetek megnéztek vagy megnéztek minket?  :-D
A vonat jegy 160 Ft volt kettőnknek, a vonatút pedig mesés volt.
Ahogy kinézünk az ablakon úgy érezzük magunkat,mint a Juressic Parkban tudjátok mikor helikopterről mutatják a szigetet. Mesés, mindenhol kókuszpálma  banán, vagy mango fa és itt a levegő is nagyon tiszta. Viszonylag hűvösebb van itt most csak 30 fok van. :-)
A helyi emberek nagyon kedvesek.
Teljesen más mint India. A vasút állomáson is mikor látták hogy elbambultunk, egyből jöttek mit segítsenek. A majd 15kg-os táskám alig kell cipelnem,mert mindig segít egy helyi. Itt állandóan mosolyognak az emberek, mindenki szép napot kíván és azt kívánja, hogy a legszebb napjaink legyenek itt náluk :-)
Vonatról leszállva irány egy gyógyszertár. Na betegek nem vagyunk, de mivel itt sok a moszkitó ami a maláriát terjeszti,ezért fel kell szerelkezni. Kb, minden második üzlet gyógyszertár,de tényleg,rengeteg van itt.  A legerősebb cuccokat vettük meg, majdcsak 500 Ft volt.  :-D
Errefelé annyi busz jár mint amit eddig összesen nem láttunk. Óriási vas öntvények. A busz állomáson is kiszúrtak,mondjuk fehérként eléggé kitűnünk a tömegből. Jött is egy pasi, elkísért a buszhoz és mondta hogy ez lesz nekünk a jó, lesz helyünk és normális busz.
Maga a rendszer érdekes: a busz sofőr az csak vezet,van egy segédje aki járkál a buszon és ha mindenki ül, akkor fizetteti a jegyet. A mi jegyünk 80 Ft volt kettőnknek.
Buszmegállók aligha vannak, ez a pasi áll a nyitott ajtóban végig, és ha települést érünk kiabál kifelé,hogy hova megy a busz. Sokszor még guruló buszra szállnak fel vagy le az emberek. Azon,hogy hol akarsz leszállni, nem kell izgulni, mert a pasas mindenkinek időben jelező,hogy készülj itt az idő. Nekünk is így volt, bár nekünk 0-ra fékezett a leszállásnál. Vajon miért?  :-D Az utca szélén álló emberek egyből segítettek a cuccom lepakolásában.
Itt megszűnik az emberben az előitéletesség. Otthon ha ilyen fazonokat látnék az utcákon lehet még el is szaladok, de itt annyira segítőkészek,hogy nem győzünk hálálkodni.
A biznisz az biznisz,szóval azonnal lecsapott ránk egy Tuk Tuk-os, aki elvitt a szállásra. Útközben lebizniszeltük,hogy 2500 rúpiért holnap a szolgálatinkra lesz. Ez kb 3200 Ft, cserébe reggel jön értünk, elvisz a Sigiryahoz ami 25 km,  ott megvár, és elvisz a látványosságokhoz.  Itt nem a pénz a lényeg hanem az idő. Mondjuk Eger -Mezőkövesd oda vissza biztosan nem ennyibe kerülne, úgy, hogy meg is várna minket még kávézünk egyet a Pöttyösbe. ;-)
Ádám ezt a szállást várta a legjobban, bár előttem titkolózott. Oda érve megértem miről is van szó.
A házunk egy hatalmas mangofa tetejére van épitve. Igazi bunki.  Szobába beérve, hatalmas gyümölcs tál várt: fürt banán,amanász, mango,alma,narancs,szőlő. Mint egy álom olyan ez a hely.
Kávé,tea,üdvözlő ital persze. Hihetetlen árak vannak.
Ezt az egyet leírom,hogy érezzétek. Ez a legdrágább szállásunk. A csomag ára: a szállás egy különleges helyen, annyi hűtött üdítő amennyit szeretnél csak kiveszed a hűtőből,több kg helyi gyümölcs, fogkefe is van a tisztálkodási csomagban, reggeli,ami 10 embernek elég lenne. A sofőr szolgálat Tuk Tuk formájában elérhető. Na ezért fizettünk 7500 Ft -t egy éjszakára. Otthon nem tudom mire lenne elég ez a pénz,és ez már itt drága hely. Gyors tusi,és bambulás :-D Itt hamar sötétedik,este 7kor már sötét van,tényleg 12 óra a nappal és 12 óra az éjszaka.Ma már mosni is kellett.  Mert nincs tiszta ruhánk :-D
A város kisebb az eddigieknél de nagyon nyüzsgő. 4.-én lesz itt a függetlenség napja már mindenhol arra készülnek. Rengeteg népi zászló és árus van emiatt.  Vacsorázni az egyetlen jó étterembe mentünk a MangoMangoba. Csak fehér vendégek voltak :-D
Tényleg volt minden, olcsó volt és finom is. A legjobbat úgy kell érteni mint Egerben az expresszt.
Sétálgattunk,bazároztunk. Tartalmas nap volt bár sokat utaztunk, de azt a részét is nagyon élveztük. Nagyon jó itt lenni :-)
Tabler lakás-kilátás a 25.emeletről

Esőerdő

Moszkitó elleni kencék

Gyümölcstál a szálláson

1. Szép és romantikus ez a hely A faházba lehet kicsit félnék, a sok állat miatt.Aranyosak a majmok, de nem szeretnék velük aludni.