2018. február 4., vasárnap

2018. 02.03. 9. Nap - Dambulla-Sigirya-Kandy

Egy fa tetején elég vagány dolog ébredni.  Kezdődik a szokásos hátizsák összecsomagolás és irány reggelizni. Rájöttem így is sok cuccot hoztam,pedig semmi divat cucc,vagy kacat nincs nálam. A sampon,balzsam,tusfürdő az egy személyben egy fertőtlenítő folyékony szappan. Hajvasaló, szárító az pedig csak álom -ezért látni a képeken a sörényem :-D A reggeli itt is bőséges volt, a gyümölcsöket elcsomagoltuk elemózsiának. 8-ra jött értünk a tegnap lebeszélt Tuk Tuk sofőr és indultunk a Sigiryahoz. Ez egy történelmi hegy,a világ örökség része, egy megkövült láva képződmény 200m magasan, az 1600-as években épült és pazar a kilátás. Útközben rengeteg gyümölcs árus van, pazar látvány az biztos. Izgatottak vagyunk már a túra miatt de egyszer csak megálltunk...szólt a sofőr , hogy gyerünk gyorsan. De amit láttunk azt magunk se hittük. A szemünk előtt pancsolt egy elefánt!!
Nem láncon,nem kerítés mögött, hanem szabadon tőlünk pár méterre.Hát sírtam örömömben de tényleg :-) Utazás tervezése közben végig erre gondoltam hogy bárcsak látnánk egy szabadon elő elefántot. és tessék itt van. Jó pár percig figyeltük, ő meg nagyon vicces kedvében volt és állandóan vizet szívott az ormányába és próbált lelocsolni. Imádtam :-) Időközben lassan odaértünk, itt kértek a legtöbb pénzt belépőre,persze kártyával nem lehet fizetni, szóval duplán sorba kell állni. Egyébként utazásunkat végig jellemezte,hogy ha épp valami miatt morogni támadt kedvünk akkor csak szét néztünk hogy hol is vagyunk és rögtön nem volt olyan bosszantó semmi sem.
Szóval elindultunk felfelé,óriási park van itt is, a park közepén a szikla. Körben végig fém lépcsők,hát rájöttem,hogy tér iszonyos vagyok. Vagyis mikor már fent voltunk semmi baj nem volt, de a libasorban lépcsőzéskor határozottan szédültem.
Állatvilág: egész Sri Lankán rengeteg állat van, mégis itt találkoztunk a legtöbbel.
Ugye ott volt az elefánt.
Majmok majmok mindenhol. De nem úgy,mint otthon a cicák, sokkal több van belőlük. Ott vannak a vasútállomáson, a ház tetetőn és hát itt is voltak bőven. Vigyázni kell velük rendkivűl lopósak,cselesek. Egy rá is mászott Ádám táskájára hátha ki tud valamit csenni az oldaltáskából.:-)
Kutyák,kutyákból is rengeteg van. Törvény tiltja az állatok kiirtását,így ők nagyon elszaporodtak. Mind olyan kis vékony,szomorú fejű és nyugalmas kutyák. Ezek bárhol elterülnek,és senkit nem zavarnak.
Darazsak: itt vigyázni kell velünk. Sok tábla is figyelmeztet,hogy óvatosan, csak halkan. Sok darázs támadás volt már itt, mégsem tudják őket kiirtani. Egyesek szerint darazsak formájában maradt itt a hadsereg, védeni az erődítményt.
Felérve tényleg csodás látvány fogadott, lehuppantunk elmajszolni a gyümiket és élveztük a dzsungel látképét. Elég meleg van és ki is fáradtunk így megbeszéltük,hogy ma már nem megyünk templomozni,hanem ebéd és megyünk a következő településre. Egyébként nem itt fogok lefogyni.:-D Vissza a szállásra,mosott ruhánk beszáradva,irány a parti busz.A szállásunknak is van Tuk Tuk ja, megkértük,hogy vigyen ki minket a buszhoz. Ez volt ám az akció bár elmondta a tulaj, hogy 20 percenként jár a busz, a fia olyan komolyan vette a szolgálatot,hogy amikor meglátott egy Kandy feliratú buszt,azonnal üldözőbe vette. El tudjátok képzelni,hogy egy több tonnás vas járművet, üldözünk egy Tuk Tukkal?  Úgy vezetett mintha ezen múlt volna minden. De
..utolértük,leintette megállt a busz és már dobálták is fel a cuccainkat. A busz tömve volt,állva is alig fértünk fel. Az utasok egyből nézték hogy mit segítsenek,kinél fér el jobban a batyunk. A jegyárus pasi intett,hogy a szemem legyen a pályán,mert mindjárt leszáll valaki és le tudok ülni. Nem sokkal később már Ádám is ült, a csomagunkat pedig szinte láncban juttatták el hozzánk. Legszívesebben felálltam volna megköszönni mindenkinek. Mi, jó cselekedetnek annyit tudhattunk be,hogy egy nyűgös pici lány figyelmét próbáltuk elterelni.Hát sikerült, valószínű ő még tényleg nem látott fehér embert.
Ez az út 70km volt és több,mint 2óra. Bevallom amíg állva utaztunk,90-el brutál forgalomba,addig viccesebb volt. Gondoltam, hogy felveszem nektek ezt a lehetetlen helyzetet,de inkább az életben maradást választottam. Időközben megérkeztünk Kandybe,rögtön látni,hogy ez nagyobb város. Itt tanyáztak az angolok,a gyarmatok idején,ez tökéletesen látszódik.Illetve egy fontos hely a Buddhostáknak,mert itt őrzik Buddha egyik fogát.
Tiszta, szép nagyváros,ahol már tényleg minden adott. Nagyon szép üzletek vannak nagyon jó áron vannak a ruhák. Én is elvesztem,mert kb mindent megvettem volna, tesóm ez a te városod lenne. Nagy mintás, sok mintás, színes ruhák és nagyon olcsó.Ajándékokat is valószínű innen fogunk vinni,mert itt igényes dolgok vannak.
A szállásunk Ranil itteni hostele. Ez is hippi,de nem annyira,mint Colomboba. Megkaptuk az egyetlen privát szobát,a többi az mind emeletes ágyas szoba. Ja,nincs meleg víz, ahol azt mondják,hogy van, ott sincs. Este felderítettük a várost,boltoztunk, kaptam Ádámtól egy gyönyörű lótusz virágot. Ja befelé már lazán leintettünk egy buszt, felpattantunk rá és 18Ft-ért be is vitt a városba
 Egy szép tetőteraszon vacsiztunk, most már elég az itteni kajából,hambizunk.
A szálláson még lazultunk, megittuk az esti fertőtlenítő pálinkát is
 Egyébként tényleg terápiás jelleggel fogyasztjuk, helyre rakja a pocakunk.
Nem akarom elkiabálni,de eddig minden rendben van az emésztéssel. :-D
Alváshoz terasz ajtó szigorú zárása, ha nem akarunk a majmokkal aludni, erre figyelmeztettek is...
Ma amúgy elő kellett venni a telefonunkat, hogy amúgy milyen nap is van,vagy mi a dátum, ez jó, :-) Közben kiderült, hogy az utazásunk picit át kell szervezni. A vonat ami a következő településre megy, az 9órás, ez a világ legszebb vonatútja mondjuk.  Az még okés is, hogy ennyi idő, mert ezzel számoltunk,viszont azzal már nem, hogy csak 3.osztályra van álló jegy. Na és itt nem tudod csak úgy ledobni magad a földre, mert olyan sokan vannak, meg ugye akkor semmit se látni. Ami meg már komoly probléma,hogy kb 5000Ft a jegy. ami otthon nem soknak tűnt, de ha belegondolunk,hogy itt taxival a világ végére elvisznek,akkor már rögtön más. Szóval nem tudjuk mi lesz a következő napokban :-D

1. Nagyon élveztem minden sort, amit írtál!Magam elé képzeltem, ahol jártattok, és a majmokat, ahogy bekusznak az ágyatokba.