2018. február 2., péntek

2018.02.01. 7. nap Sri Lanka - Negombo - Colombo

Ma korán ébredtünk, de kizárólag azért, mert a szobába lehetett az óceán hullámainak zaját. Ragyog a nap és még csak reggel hét óra.
Ezt a földi paradicsom. A szállásunk szuper, gyakorlatilag az ajtóból kilépve az óceán parton vagyunk. Nem is halogattuk, hogy kimenjünk a szabadba. Iszonyat pára és meleg van.
Ahogy meglátott minket  a személyzet máris hozta a reggelinket. Azt tudni kell, hogy nem szállodát foglaltunk, hanem egy kis apartmanházat, de a legjobbnak bizonyult.
Azt hiszem nem elég kifejező ha azt mondom terülj terülj asztalkám volt. Banán, dinnye, mango, papaja, ananász.  Valami palacsinta tésztában megsütött tükör tojás, toast, Sri lankai desszert, ami nagyjából kakaós puding lehet.

Reggeli után elindultunk a hal piacra. Negombo főleg a halászatáról híres. A parton sétáltunk lefelé a homokos parton, és valóban számtalan halász dolgozott épp  akkor is. A kis hajójukkal , hálózták ki a halakat, melyeket később a hal piacon eladnak. Rengeteg hal volt, é, hát igazán sajnálom, hogy ezzel a bloggal nem tudok szagokat is haza küldeni, mert hát ez nem volt semmi! :D

Eldöntöttük, hogy ma nem sietünk sehová, így rögtön ki is feküdtünk a partra. Ja, naptej az kötelező, nagyon erős a nap. Ádám olvasgatott, én napozhattam. Pár perc napozás felért, jó pár téli szolizással :D Ádám elindult felkutatni egy szállodát, mert az idei világ találkozó, ami az év legnagyobb Round Table eseménye pont ezen a településen lesz megtartva. ! nagy szállodája van itt ennek a szálloda láncnak és már le is van foglalva mindegyik a rendezvényre. Mikor megérkezett Ádám, hozott egy nagy kókusz golyót, amit a parton fogyasztottunk el.

Ez az ország teljesen más. Itt tisztaság van, rend, és nagyon szeretik a külföldieket. persze ránézésre félelmetes embereknek tűnhetnek, de komolyan mondom, hogy mi magyarok nem tudnánk ilyen kedvesek lenni. Mindenki szép napot kíván, ha elakadunk valahol és látják rajtunk egyből segítenek.  állandóan mosolyognak, állandóan :)

Napozás után, a szállásadóink ismerős taxija átvitt minket a fővárosba. Itt annyi a baj, hogy kis távolságokat is viszonylag sok idő alatt tehetünk meg. A közlekedés se semmi, de az utak minőségével is van  probléma. ( most mikor írom a bejegyzést, nagyon fáradt vagyok, Ádám is mondja, hogy rövidítsek, mert még sok mindenről kell beszámolni. )

Szóval irány Colombo, vár Ranil- a Sri Lanka Tabler ismerős. Hát ő kicsit  ás fordulaton van már. Parti arc :) Ő több hostelt üzemeltet a szigeten. A Colombói az egy hippi hely. van egy nagy tetőterasz, ott vár ránk. már bontja is a söröket. Kernya mondta, hogy sör, cigi  és telefon függő Ranil, most ezt láthattuk is. :D A hostelban az volt  a nagyon menő, hogy a világ minden tájáról volt ott ember. Ádám épp egy japán csávóval kezdett el beszélni, az Ozora fesztiválról, mikor meghallotta, hogy magyarok vagyunk.  De egyből hozzánk szóltak angolok, és a többiek is.

Éreztük, hogy itt este meg leszünk dolgoztatva parti terén, így még világosban elmentünk a főbb helyeket megnézni. A közelben van a város szíve, egy hatalmas tő, amin egy Buddha templom állt. Hihetetlen ez a Buddha imádat. Rögtön a másik sarkon volt egy még nagyobb Buddha templom, amin már nem tudtunk eligazodni. Mert oké, hogy több ezer db Buddha szobor van, de hogy mit keresnek, ugyanott vitrinekben, az étkészletek, régi fényképezők és mindenféle kacat azt már nem értjük. Ja ezek a Buddhák, pénzelik a szentélyt. Aha zárt rendszerbe be lehet dugdosni a papírpénzt, azt tele nyomják. Van ahol szó szerint seperni lehetett volna. Na jó ez az élmény kicsit, ja nem, nagyon sok volt egyszerre. így még a parti hostel is jobbnak bizonyult. Egy a hostel olyan mint egy nagy koli, de mindenki máshonnan jött. Mármint más országból. Itt bizonyosodik be, hogy mennyire igaz, hogy az angol a világnyelv. mert mindegy ki honnan jött, hány éves, egy nyelvet beszéltünk, és jó csapat lettünk.

Szóval Ranil nagyjából úgy tölti a napját, hogy a hostelban van és a vendégekkel bulizik. Este velünk indult kocsma túrázni, persze jöhettek a vendégek is. Nagyon király :) Az első helyen már szépen csatlakoztak a tablerek, mindenki nagyon örült nekünk. A csapatból már hárman voltak Egerben egyébként, egy Round Tabler rendezvényen.

Bejártunk még két másik helyet is. Az egyik egy Round Tabler bár, egy tabler üzemelteti. Ott csak mi voltunk, mármint a kb 8 tablerrel együtt aki miattunk gondolta úgy, hogy csütörtök este bulizik egyet. Nagyon kedves emberek. Kaja, pia, mindent azonnal hoztak, állandóan jöttek, hogy jól érezzük e magunkat. Egyet biztosan mondhatok, hogy karaoke függők és nagyon jó hangjuk is van. szóval az este karaoke esté vált, na meg sörpong bajnokságé.

Tapasztalatok a napról:
- a Round Table nagyon jó dolog
- cigi függőek a Sri Lankaiai, amivel az is baj, hogy lehet bent cigizni, ami nagyon durva.
- mindegy, hogy ki vagy, honnan jössz, ha elég befogadó vagy, vadidegenekkel is tudd magad jól érezni.
- nincs jó hangunk Ádámmal

A mai ingyen szállásért azért meg kellett dolgoznunk. Hajnal 3-ig voltunk a városban, nehéz volt velük tartani a tempót Összeségében nagyon klasszul éreztük magunkat. Végül egy tablernél aludtunk, nem a hostelben. Egy óriási társasházban lakik a 25 emeleten, ami egy nagy mocsárral van körülvéve. természetesen a mocsárban krokodilok laknak, na kell ettől jobb biztonsági rendszer? :D

Most ennyi, próbálom pótolni a napokat, de most nem fog menni még egy nap megfogalmazása. Ahogy nézem ezt  blogot otthon még biztosan ki fogom egészíteni.