2018. február 7., szerda

2018. 11.05. 11. nap Kandy - Colombo-Wadduwa

Le vagyok maradva 2 nappal a bloggal,de ezt már most feljegyzem ide. Igazi túlélőkvagyunk, és még élvezzük is! :-D

De vissza a nap elejére. Mivel ugye módosítanunk kellett az utazásunkon, így alszunk tovább nem választjuk a 9 órás vonat utat. Az utazómajom csevegő csoportjának köszönhetően, gyorsan kitaláltuk hogyan tovább. A partra szavaztunk. Kiderült, hogy délre nem nagyon megy vonat, így vissza kell menni a fővárosba Colombóba. Örültünk mert délben indul az intercity járat, első osztály, és csak 2, 5 óra. hurrá  :) A valósággal csak az állomáson szembesülünk, hogy van ugyan  jegy, de csak harmadosztály állójegy. Nincs mese menni kell :) Még volt időnk képeslap feladásra, reggelire a városban. Persze nem bírtam ki én én is vettem elefántos nadrágot! :) Itt mindenhol ezt árulják, 800Ft-ért meg is vettem, jó lesz otthon abba szaladgálni. Ez az Odel nevű bolt fantasztikus. Tesóm Te itt tényleg beköltöznél a boltba, valami király hely. Majdnem azt mondta, hogy ok kidobom a hozott cuccaim és veszek itt újakat.
Jöjjön a vonatozás, szintén világítunk az állomáson. Felpréselődünk, de persze csak állni tudtunk. Viszont pont a büfé kocsi környékén vagyunk, ahol a dolgozók parti járatnak gondolják, így végig ment a zene, énekeltek. Van egy hangulata, hogy ott vagy összepréselve ennyi emberrel, semmit nem értesz mit beszélnek és robogsz át a mesés tájon. Mert a táj az valami fantasztikus volt. Az őserdőn keresztül a völgyeken kanyarogtunk, ahol többször alagúton keresztül mentünk. Olyankor lehetett hallani a gyerekek felkiáltását, hogy wááá. Erről mesélt Kernya is, de átélni nagyon jó. Jó egyébként megtapasztalni mindent amit mesélt, vagy épp tanácsolt nekünk. A vonaton tényleg mindenhol utaznak. Az ajtók nyitva vannak, 2-3 fiatal ül az ajtóban, van akinek csak a lába van a vonaton, úgy utazik végig, hogy kilóg az ajtón. Nem stresszes emberek ezek. ", 5 óra ide vagy oda, eltelt az idő, nem volt szenvedés, a mesés környezet mindent elfelejtetett.  Úgy gondoltuk Colomboban megebédelünk és vonatozunk tovább a partra. Amit (mint személy), ajánlott nekünk egy éttermet, azt csekkoljuk. Ez is egy gyönyörű boltból nyílik. textíliák, kézműves termékek, könyvek, szép portékák voltak a boltban. Az étterem az udvaron volt, ahol egy finom szendwichet ettünk. Ádám sörözni akart, de azt még nem szolgáltak fel, csak 4óra után. De mivel nem sietünk sehova így megvárjuk. Ádám sörözik, én pedig oreos fagyi kelyhet eszek, mesés :)  Közben Ranil adott egy jó tippet. van egy alkalmazás, olyan, mint az über, jönnek érted kocsival, megadod a címet és előre megmondják az árat, ha okés, akkor jön a kocsi. Na mi 35 km-re mentünk csúcsforgalomban, és 2000 Ft-ért elvitt a szállásra, kevesebb, mint egy óra alatt. Egyértelmű, hogy a vonat helyett a légkondis taxit választottunk, de most  vonat is olyan 1200 Ft-re jött volna ki, mert üdülő helyre megyünk. Közben eleredt az eső, ami annyit ért, hogy mégnagyobb pára lett. Itt kb 80%-os pára van egy átlagos napon.
A szállásunkat eredetileg 2 napra foglaltunk, még tegnap, de mikor megláttuk, rögtön tudtuk mostmár itt maradunk a repülésig. Egy kis házikót kaptunk, ami mindennel fel van szerelve, és olyan pazar környezetben van, hogy csodálatos. Az udvar mesés, van egy feszitett víztükrü medence is, és a kerítés végében ott az óceán.  Azonnal szerelmesek lettünk ebbe a helybe. Annyi pálmafa van, hogy elmondani nem tudom. Mesés :) Soha nem láttam még ilyen szépet.

Vacsira a szomszédban egy halas étterem van a Jani Rest! üdvözlő dinnye tál, hangulatos kis hely. Ádám hamizott csak a kedvencét kalamárit. Én inni csak kókusztejet kértem. erre azt látom, hogy másznak fel a kókuszpálmára a srácok. Akkor és ott helyben szedték le nekünk. fantasztikus. Egy ilyen kókuszban kb 1.5-2 l kókusztej is van, szóval ami megmaradt azt a szálláson felöntöttük fehér rummal :) Úsztunk egyet, élveztük a földi paradicsomot! :) Ja van itt egy báci, ő a recepciós vagy nem is tudom mi szeretne leni. Van vagy 70 éves, irtó cuki, de angolul csak annyit tud, amennyit ismétel a kérdésből :) Vele nem nagyon leszünk előrébb :)

Szóval ma hétfő van, most már péntekig itt fogunk táborozni és nem csinálunk semmit! :)

Vasútállomáson

Hindu templom

Ádám vacsi

A mi koktélunk

Hami

Izgalmas vonatozás-mesés helyen

A boldogságom!

1. A boldogság deszertet nézd ki, mi van benne, ilyet én is kérek itthon!