2018. január 30., kedd

2018. 01. 30. 5.nap. Agra- Tai Mahal

A szállás szuper volt, hatalmas kényelmes ágy,így igazán kipihenten ébredtünk.
Reggeli után indultunk is a városba. Hát beszívott minket a bazár,  így mind a kettőnknek vettünk indiai blúzt. Ádámnak már nagyon jól megy az alkudozás, az én ingemet 650-ről, 400-ra lealkudta, ami itthon kb 1500 Ft.
Érdekes,hogy 500 Ft alatt elérhető pl 30-40 km-es távolság megtétele, de mégis alkudozni kell. Merthogy ez nekik így is bőven megéri,de az európai embereket szeretik lehúzni.
Írány a Taj Mahal! Bejáratnál azonnal lecsapott ránk egy idegen vezető és 1200 Ft-ért, majd 2 órás idevezetést nyomott le. Így sorba se kellett sehol állni, rengeteg érdekes dolgot mesélt, na meg kaptunk egy "Korsós Viktort" :-D Megvoltak a profi helyek, beállítások, haj igazítás, minden amire szüksége van az emberek, ha jó képeket akar :-D
Ajánlom mindenkinek,hogy olvasson a Taj Mahal után, mert rengeteg lenyűgöző dolgot tudhat meg a történetéről, az építéséről. De csak pár infó: minden márványból van, semmi sincs festve, különböző országokból hozták a márványt, a feketét pl Belgiumból.
Nappal az arany színű márvány világít a naptól. éjjel pedig a hold fénye miatt a narancs sárga márvány "izzik". Csodás látvány. 22 éven át építették az év minden napján,éjjel-nappal, 20.000 munkás.
A mű elkészítése után minden munkás kezét levágták, a főépitészt megvakitották, hogy senki ne tudjon hasonlót se építeni.
Az idegen vezetőnknek persze a biznisz az volt, hogy utána benavigált minket a bazársorra,ahol biztosan jutalékot kapott.
Van egy kő amit csak Agrában bányásznak (ha hazamentünk utánanézek a pontos névének) fekete és rózsaszínben. A fekete az energia jelképe, a rózsaszín a szereteté. Ha a nap rásüt a feketét 4,a rózsaszínt pedig 6 részre osztja. Tényleg különleges.
Barátunk tudta mivel lehet engem lenyűgözni, Ádám pedig igazi férfi és kaptam tőle ajándékba egy gyűrűt.
Találgatás ide vagy oda,nem, ez nem eljegyzési gyűrű,hanem a közös utazásunk emléke. Szóval Tesóm, egy ideig még nem eszel finom sütiket a lagzinkon :-D
Persze nem tudtunk elszakadni a Taj Mahaltól, csak sétálgattunk az impozáns parkban,ücsörögtünk a padon és csodáltuk ezt azt a csodás helyet és hálát adtunk az életnek,hogy itt lehetünk.
Kis séta Agrában, ebéd,  aztán indultunk a vonat állomásra.
Ezek a Tuk Tuk sofőrök esküszöm nem normálisak. A mai pl Michael Jacksonként mutatkozott be, táncolt,énekelt,mutatványozott. :-D Egyébként amennyire félek, annyira élvezem a Tuk Tuk-ot! ;-)  Útközben olyan,mintha egy 007-es filmben lennénk.
A vonattól már előre féltünk,hogy mi lesz. Beharangozták, hogy Delhi legjobb vonata lesz. A vagonok persze ugyanolyanok voltak, mint az előző, de:
- Óramű pontossággal indultunk
- Komoly szerviz volt (üdítő,víz, finom kaja, lehetett választani,hogy vega vagy sem)
- Ez most csak 2 óra vonatút volt (tegnap majdnem 4)
- A vonatjegy pedig nem volt 2000 Ft, bár ezt is Amit vette, mint eddíg rengeteg mást is.
Delhibe érkezve szerettünk volna fogni egy Tuk Tuk-ot, de mivel Amit munka helye az ország legjobb szállodájában van, így drága árakat mondtak,illetve azt se tudták,hogy hol van pontosan. Ez a kettő együtt, azt eredményezte,hogy végül Amit jött értünk.
Mentünk haza,  ma home made kaja lesz. Anushree már nagyon vár, többször hívta az apját, hogy hol vagyunk már.
Kaptam Neetikától egy mesés sálat, Ádám pedig egy indiai mellényt.
A vacsora tényleg finom volt,már az Erős Pistával készítette a vacsorát. :-)
Egyeztetés a holnapi napról, 1000 hála és köszönet az ittlétünk miatt aztán alvás. Vagyis a fiúk még maradtak beszélgetni.
Úgy látom,hogy a blogom minden napjához írhatnám, hogy ez volt a legszebb napunk, hiszen mind mesés volt eddig.
Az biztos,hogy épitészeti remekmű rám még ilyen hatással nem volt. Ádám pedig kipipálhatta ezt is a bakancs listájáról! :-)