2018. január 29., hétfő

2018. 01. 29. 4.nap - Utazás Agrába

Ma reggel korán csörgött az ébresztő. 7kor indul a vonatunk Agrába.
Amit már korábban megvette nekünk interneten a jegyet, ez volt a szerencse, hiszen ma olyan szmog volt reggel,hogy megváltoztatták a menetrendet. Na és ami felfoghatatlan az pedig az, hogy egy ilyen elmaradott országban SMS-t küldtek,hogy sorry ne indulj el,mert 7óra helyett, 11-kor indul a vonat. Hihetetlen... Na de így még vonat késésnek nem örültem,hiszen jó volt még visszafeküdni aludni.
Amit vitt ki a vasútállomásra,  húh hihetetlen a hétfő reggeli forgalom.
Vasúton táska ellenőrzés, detektorok, szóval látszólag biztonság van. Rengeteg indiai ember, van, hogy csak mi vagyunk "fehérek".  Egy újabb SMS jött,hogy a vonat most sem indul, max du.14:00-kor.
Szóval Tuk Tuk-ra fel, irány a Lotus Templom. Sajnos csak kivűlről láthattuk,mert hétfőn zárva van,de így is lenyűgöző volt. Mivel időnk még akadt bővel, így elmentünk egy kézműves piacra, ahol igazi Indiai portékák voltak. Ez nagyon tiszta és barátságos volt semmi rámenős árus. Gondolom ez ilyen mutogatni való piac.
Mivel az eredeti terv az Agra volt mára,íg irány vissza a vasútállomás. Végül is 15:20 -kor indultunk el, egy első osztályos vonattal, ami otthon is ilyen, csak itt sokkal koszosabb.
Közel három óra utazás várt ránk, ami szintén gyorsan eltelt,mert útközben is hihetetlen dolgokat láttunk. Ami a  szemünket legjobban zavarja az a sok helyen előforduló bokáig érő szemét, ami mellett közvetlen laknak emberek sátrakban,karton házakban. Hihetetlen milyen mély szegénység van egyes részeken.
Tegnap azt hittem, már nem lehet rosszabb, de ma már a putri szó biztosan nem elég hogy leírjam a körülményeket.
Este lett mire Agrába értünk. Éjjel a város nyüzsög, félelmetes és varázslatos. Ma estére foglalt Ádám szállást,mert itt most csak ketten vagyunk. Gyors szállás foglalás, majd irány vacsorázni.
Én csirkés tészta,Ádám csirke mashala,amit nem tudunk mi,talán olyan, mint a csirke pörkölt. Mindenestre minden finom volt és persze fűszeres.
Ma biztos nagyot alszunk,de előtte fertőtlenítő tusolás:-D